الاثنين، ١١ فبراير ٢٠٠٨

و اخذنا الكاس من غانا

كنت سعيد بعد فوزنا علي منتخب الكاميرون و حصولنا علي كاس افريقا للمرة السادسه و انشاء الله دائما
وقد زاد شعوري بالفوز و الانتصار بعد حدوث بلبله سياسه اصطنعتها اسرائيل عندما اظهر ابو تريكه الفنله الداخليه مكتوب عليها تعاطفا مع اسرائيل و قد اعجبني بالامس عندما شاركت لاول مره في حياتي فرحت الشارع المصر ما لفت انتباهي بالامس بعض الشباب اخرج علم فلسطين بجانب علم مصر
رغبت في التصوير و لكني لم اكن احمل الكاميرا
لي تعليق واحد فقط هي ان بعض المصريين فقدوا الاخلاقيات و بدأو بقو الفاظ صعبه جدا في الهتافات دون ذلك فكان الحتفلات روعه وخصوصا لما وقف عميد و قال انتوا بتعملوا ايه رحنا قيلين بنحتفل بالمنتخب راح ضارب كلاكسات و قال مصر
ومبروك ليكي يا مصر


بعض الشعارات بالشارع المصري :
1 2 3 اخدوها و لاد شحاته
خدوها اربعه رايح اخدوها واحد جاي
ايتو يا فيس بله و حطوا في كيس
لا ايتو و لا اتيان ابو تريكه هو الفنان
ارقص ... يا حضري ... ارقص ... يا حضري

هناك تعليقان (٢):

Abd-Alrahman يقول...

الف الف مبروك لمصر وللعالم العربي

مع انها متاخرة شويتين
حبيبي مدونتك جميلة جدا جدا
وطريقتك في الكتابة اجمل

كانت اول زيارة ليا عندك
عبدالرحمن

maha zein يقول...

ايه يا لهو يا خفى انت فين ..غبت ليه عن الكتابة وعن زياراتك لي في المدونة ..انا كل يوم ادخل اشوف فيه جديد ولا لا لقياك خلاص مفيش...طمنا عليك وقولنا غايب ليه..انا وثقة ان في حاجة هي الي منعاك...لا تتاخر وعلى فكرة قريت بوستاتك كلها ومش عرفة اقولك ايه...مردتش اعلق علي الي فات لاني بعتبرها حالة كانت بتنتابك فى وقتها...وتليها حالة اخري مختلفة عنها ومرتبطة بها...انت شخص بتوهم نفسك بالحزن...اه حزين لكنك بتفتح بابك لحزن اكبر...بتستمتع بحزنك وبتتلذذ منه...انا عرفة ان الاحساس بالحزن سعات بيكون جميل...وكلنا محتاجينه..بس المفروض ميطولش عشان ميبقاش مود حياتنا...حسيتك ضعيف امام بعض الافكار...ولكن برغم ضعفك بتحاول تتغلب عليها وهو ده فى اعتقادي قمة القوة...ارجع تاني ولما ترجع لينا كلام كتير ....يا رب تكون بخير